Brendiranje 101 – kako učvrstiti svoju poziciju na tržištu?

Brendiranje 101 – kako učvrstiti svoju poziciju na tržištu?

16.12.2020.

Brendiranje je često vrlo pogrešno shvaćen pojam, kako za nove vlasnike, tako i za vlasnike već davno afirmiranih tvrtki. Mnogi od njih nisu ni svjesni da je brendiranje puno više od logotipa tvrtke ili lako pamtljivog imena i da neposvećivanjem dovoljno pažnje ostalim elementima brenda ne ostvaruju puni potencijal svoje tvrtke.

Kao vlasnik male tvrtke možda mislite da je brendiranje nešto što je najbolje prepustiti velikim igračima poput Microsofta ili Coca Cole. Ali u stvarnosti, nije važno koliko je velika (ili mala) vaša tvrtka – ako poslujete, trebali biste dobro razmisliti o brendiranju vašeg poslovanja kako biste ga doveli na razinu koju zaslužuje.

 

Sastavne komponente

Jasan identitet brenda, odnosno način na koji potrošači prepoznaju određenu robnu marku, zajedno s njegovim imidžem, odnosno idejom i očekivanjima koje ljudi žele i dobivanju od određenog brenda temelj su svakog uspješnog poslovanja.

Pravilno pozicioniranje, osobnost brenda te njegova tržišna vrijednost su ono što temelje robne marke dodatno učvršćuje, a iskustvo, diferencijacija i komunikacija brenda su točka na i koja vaše poslovanje može lansirati na sam vrh.

 

Iskustvo brenda

Iskustvo brenda odnosi se na sve što kupac prolazi dok kupuje i koristi određenu robnu marku. Primjerice, kako se osjećate dok naručujete hranu i jedete u McDonald's-u? Are you loving it? Kako se ponaša osoblje, koliko vam je brzo bila spremna narudžba i naravno, kakav je okus imala hrana? S obzirom na to da McDonald's ima mnoštvo prodajnih mjesta po cijelom svijetu, svi bi oni trebali održavati jedinstvene, ali jednake standarde iskustva.

Iskustvo brenda se odnosi na kreiranje osjetilnog iskustva koje pojedinca dovodi u trajnu vezu s markom.

 

Diferencijacija brenda

Diferencijacija robne marke, kako joj sama riječ sugerira, odnosi se na isticanje brenda u mnoštvu sličnih marki. Uzmimo LUSH kao primjer. Većina brendova kozmetike je usredotočena na masovnu proizvodnju i koriste raznorazne sastojke koji su im potrebni za postizanje željenih efekata. Kako bi se istakao na tržištu, Lush je plasirao ručno rađene, vegetarijanske, pa čak i veganske proizvode, koji su izrađeni od sastojaka etičkog porijekla i nisu testirani na životinjama.

Njihov drugačiji pristup kozmetici ih je u 22 godine postojanja lansirao u top 30 beauty brendova na svijetu što je izuzetan uspjeh ako imamo u vidu da se Nivea, koja je na svjetskom tržištu preko 100 godina, nalazi na petom mjestu.

Diferencijacija robne marke jedan je od temelja snažne strategije brenda.

 

Komunikacija brenda

Komunikacija robne marke važan je dio izgradnje brenda pomoću kojeg tvrtke informiraju, uvjeravaju, podučavaju, i obogaćuju znanje svojih korisnika o proizvodu ili usluzi koju nude, njezinim vrijednostima, snagama i ponudi.

Takve poruke ili informacije brend odašilje kroz razne izvore poput oglasa, brošura, slogana i reklama. Kako bi brend mogao rasti, kupcima mora biti u stanju jasno prenijeti sve svoje osnovne prednosti.

 

Proces brendiranja

Izgradnja vlastitog brenda u osnovi se svodi na ovih nekoliko koraka:

  • Istraživanje ciljane publike i konkurencije
  • Odabir imidža i osobnosti brenda
  • Odabir naziva tvrtke
  • Osmišljavanje slogana
  • Odabir izgleda brenda – boje, stil, font
  • Dizajniranje logotipa
  • Određivanje tona glasa i načina komunikacije
  • Primjena brenda na kompletno poslovanje

Brendiranje je proces koji traje, no izgradnja i ostvarenje ovdje opisanih ciljeva može doprinijeti značajnom rastu biznisa.

Dozvolite da vaš brend govori za vas! Kroz komuniciranje vaših vrijednosti, svrhe i osobnosti brend vašim klijentima daje razloge da kontinuirano surađuju s vama, da kupuju vaše proizvode i da vama vjeruju više nego vašoj konkurenciji.

 

Trebate pomoć? Naša misija je olakšati tvrtkama da rastu uz pomoć brendiranja, web i grafičkog dizajna te digitalnog marketinga. Kontaktirajte nas za besplatan savjet ili ponudu za izradu logotipa!