15.02.2021.
Brendiranje tvrtke, vizualni identitet i dizajn logotipa glavni su predstavnici vašeg brenda na tržištu koji vas izdvajaju od konkurencije.
Vizualni identitet obuhvaća sve slike i grafičke elemente koji izražavaju identitet i osobnost robne marke i koji vaš brend izdvaja od ostalih na tržištu. Drugim riječima, vizualni identitet je sve ono što kupci mogu fizički vidjeti, od logotipa do dizajna interijera trgovine.
Vizualna prezentacija
Logotip vizualno prezentira vrijednosti, uvjerenja i funkcije tvrtke ili brenda. Prilikom izrade, morate biti sigurni da će predstavljati vaše poslovanje na pravi način.
Kad krenete s izradom logotipa, zapitajte se:
• Kako logo izgleda na proizvodima?
• Da li se može uspješno prilagoditi oglašivačkim i marketinškim materijalima?
• Kako se uklapa i povezuje s nekom vašom drugom robnom markom?
Imajte u vidu da ljudi osjete emocije kad vide vaš logotip – određene boje, oblici, stilovi i riječi pokreću valove emocija – zato je vrlo važno posvetiti dovoljno vremena i pažnje odabiru. Logo nije samo mali znak, on je samo jedan dio vašeg vizualnog identiteta, no u većini će slučajeva upravo on biti prva stvar koju vaši klijenti ili kupci vide.
Postoji niz različitih vrsta logotipa, ali možemo reći da su tri osnovna:
• Tipografski logotip (slova i riječi)
• Samo znak (ikona ili piktogram)
• Kombinirani (znak i tipografija)
Prilikom izrade se najčešće koristi kombinacija tipografskog i likovnog rješenja logotipa koji mogu biti veoma moćan i uvjerljiv alat komunikacije, prenoseći ne samo informacije, već raspoloženje i emocije. Uz logotip bi svakako bilo poželjno imati definiranu i ostalu poslovnu dokumentaciju (poput posjetnice, memoranduma ili omotnice), odnosno izgraditi kompletan vizualni identitet i knjigu standarda.
Proces izrade
Proces izrade logotipa počinje kratkim opisom tvrtke, proizvoda ili usluge koju želite vizualizirati. Nakon što se kreiraju idejna rješenja, odabirete koncept koji vam najviše odgovara.
Revizijama na logotipu, u suradnji s grafičkim dizajnerima, postepeno dolazite do finalnog rješenja. Nakon potvrde konačnog izgleda, logotip je potrebno pripremiti u više formata kako bi se mogao koristiti za sve vrste aplikacija.
Važnost palete boja
Vrlo je impresivno kad je marku moguće prepoznati po osnovnoj boji, poput Tiffany plave ili WhatsApp zelene. No, većina vizualnih identiteta ima primarnu i sekundarnu paletu kontrastnih nijansi, s mješavinom tamnijih i svjetlijih tonova uz dodatak jedne boje koja se koristi za isticanje.
Boje se često biraju pomoću Ostwaldovog kruga boja te se prilikom odabira uzima u obzir što određene boje označavaju, te koliko su funkcionalne.
Žuta je svijetla i optimistična, ali često čini tekst teže čitljivim. Crvena označava opasnost i hitnoću pa se često koristi u dobrotvornom sektoru kod prikupljanja pomoći.
Nakon što odaberete svoju paletu boja nemojte zaboraviti na Pantone, CMYK i HEX reference za ispis i digitalne svrhe!
Značaj tipografije
Većina ljudi koja ne dolazi iz dizajnerske industrije nije ni približno svjesna koliko pažnje ide u odabir slova. Vrlo je važno uzeti u obzir koliko dobro određeni font odražava osobnost marke.
Možete birati između milijun različitih fontova, možete ih i prilagoditi kako biste ih učinili jedinstvenijima, ili možete stvoriti svoj vlastiti font. Možda će vam trebati i dva fonta - font naslova za isticanje, te neki drugi font za bolju preglednost dužeg teksta.
Uzmite si vremena, slušajte sugestije struke i pregledajte primjere odabranog fonta u praksi te tek onda donesite konačnu odluku o odabiru.
Važnost fotografije
S obzirom na to da fotografija može biti skupa, prvo što trebate uzeti u obzir je koliko benefita bi vam jedna takva investicija mogla donijeti u budućnosti. Imate dvije opcije – osloniti se na stock fotografije ili naručiti profesionalno snimanje.
Također biste trebali razmisliti o tome kako svoju fotografiju učiniti jedinstvenom – dodavanjem efekta, filtera, okvira ili nečeg trećeg.
Portreti su dobri za izgradnju ljudske veze, a reportaže za prikaz stvarnog života. Snimke proizvoda koriste se za prodaju te bi trebale prikazivati proizvod u cjelini – sve do najfinijih detalja.
Mišljenja su važna
Znatan broj vaših klijenata će stvoriti neko mišljenje o vašoj tvrtki ili proizvodu puno prije nego što uđu u vaš ured ili trgovinu, pa čak i prije nego što počnu s pretraživanjem brenda na Internetu. Većinu dojma dobit će samo kroz slučajne susrete s vašim brendom ili kroz ciljane marketinške kampanje koje neće pomno pratiti.
Najčešće imate svega nekoliko sekundi da stvorite dobar (ili loš) dojam – i to možete učiniti samo uz pomoć vašeg vizualnog identiteta. Vaš bi cilj trebao biti stvaranje emocionalne privlačnosti, a ne samo puko prenošenje podataka o vašoj tvrtki.
Ne znate od kuda početi? Mi znamo!
Karakteristične boje, tipografiju, interakciju elemenata, izgled korporativne dokumentacije, kao i poželjne i nepoželjne pojave, kombiniramo u knjizi vizualnih standarda koja sadrži niz grafičkih elemenata i rješenja koje će vaša tvrtka koristiti za stvaranje vizualnog identiteta tvrtke.