27.05.2022.
Odlučili ste postati poduzetnik, razradili ideju, otvorili ste tvrtku i posložili ciljeve i ekipu. Sljedeći logični korak, ako želite od početka krenuti ispravno, je izrada logotipa te vizualnog identiteta vaše tvrtke koji će biti u skladu sa poslovnim ciljevima i s onime kako želite da tvrtku dožive budući klijenti, ali i konkurencija.
Iako većina osoba marketing doživljava isključivo kao “reklame” prava je istina zapravo mnogo dalje od toga. Marketinški put vaše tvrtke počinje već izborom njenog imena, iza kojeg u većini slučajeva postoji priča. Ta priča je ono što će oblikovati idejno rješenje za logotip, kao i za sve ostale promotivne materijale koje ćete koristiti u vašem poslovanju, a ako želite biti uspješni sigurno će ih biti mnogo!
Što je to vizualni identitet?
Vizualni identitet je skup elemenata poput logotipa, boja i fontova koji pomažu vašoj ciljnoj publici da doživi vaš brend i stvori određenu sliku o njemu.
Osim gore navedenog, može uključivati i druge elemente kao što su fotografije, ilustracije, ikonografike, video, interaktivne elemente i sl.
Zadatak dizajnera je prepoznati, a zatim i grafički oblikovati identitet vašeg brenda kroz definiranje znaka, boja i fontova koji će se kasnije protezati i aplicirati na sve promotivne materijale: od vizitke i profilne fotografije na Facebooku do oslikavanja automobila i dizajna jumbo plakata ili web shopa.
Dizajn logotipa
Nakon sastanka, upoznavanja klijenta i brenda, istraživanja konkurencije te smjernica za dizajn znaka, boja i fontova dobivenih od samog klijenta, dizajner će napraviti nekoliko idejnih rješenja prateći koncept vizualnog identiteta prema danim smjernicama.
Ako se klijentu svidi neki od predloženih idejnih rješenja pristupit će se njegovoj daljnjoj razradi, modifikacijama te izradom konačne verzije.
Kada razgovaramo o cijeni izrade logotipa, ne postoji unificirana i fiksna cijena na tržištu. Na žalost (ili za neke - na sreću) postoje pojedinci koji će logotip “odraditi” za svega nekoliko dolara, a na webu postoje i brojni servisi na kojima, ukoliko imate viziju, možete i sami odabrati i prilagoditi logotip od već ponuđenih gotovih generičkih rješenja. Ako primjerice radite humanitarni koncert na lokalnoj razini te ste u nedostatku sredstava, moguće je da će vam servisi poput Fiverra ili Logomastera biti sasvim prihvatljivo rješenje. Također, jedno od mogućih rješenja je i “mali od susjeda” koji će vam napraviti logo za par stotina kuna. Ovo nužno ne mora biti loša opcija jer se možda u tom “malom” krije budući talent u dizajnu!
Tržište je zaista šaroliko, tako da, osim gore navedenih opcija, ako se ipak odlučite za suradnju sa profesionalnim studijom za grafički dizajn, ni tamo nećete pronaći unificirane cijene.
Cijena za izradu logotipa zapravo ovisi o velikom broju faktora i može dostići čak i nekoliko desetaka tisuća kuna!
Pri određivanju cijene logotipa prvo je potrebno definirati radi li se o jednostavnom ili složenom logotipu, razmotriti želje i viziju klijenta, definirati na koje će se sve materijale logotip aplicirati te koji mu je rok isporuke. U našem ćete grafičkom studiju za osnovni dizajn logotipa platiti u prosjeku 1.500,00-3.000,00 kn. Uz svaki logotip isporučujemo i mini knjigu grafičkih standarda, koja će budućim dizajnerima olakšati pravilno apliciranje logotipa te, naravno, logotip u svim formatima koji bi vam u budućnosti mogli zatrebati.
Vrste logotipa
Najjednostavnija vrsta logotipa je tipografski logotip koji se temelji na postojećem fontu, a sastoji se samo od imena brenda. U ovu se vrstu logotipa mogu dodati i nekakvi suptilni detalji kako bi naglasili njegovu simboliku, ali fokus je na samoj riječi i slovima. Neki od poznatijih logotipa ove vrste uključuju Google, Panasonic, Coca-Colu, itd.
Simbolički logotipi su ono na što većina ljudi pomisli pri spomenu riječi ‘logo’. Takvi logotipi u sebi imaju i slikovni simbol koji predstavlja njihov brend, a među njima se nalaze Nike, Mercedes, Apple, itd. Ovakvi se logotipi mogu temeljiti na raznoraznim oblicima, apstraktnim ili pak figurativnim motivima poput životinja, predmeta, prirodnih pojava i sl.
Logotip izveden od početnog slova imena tvrtke ili njezinih inicijala naziva se monogramom koji, ako je ispravno izveden, može biti vrlo atraktivan detalj na proizvodima i izgledati vrlo privlačno.
Rukopisni logotipi mogu stvoriti vrlo jedinstveni dizajn, a prvo se prvo ispisuju na papiru, a zatim precrtavaju u softveru za digitalnu vektorsku grafiku. On se uvelike razlikuje od tipografskog logotipa jer kod njega ne postoje ostala slova, brojevi niti interpunkcijski znakovi - sastoji se isključivo od slova naziva tvrtke.
Amblemi se najčešće koriste kod brendova s dugom tradicijom ili sportskih klubova, a kombiniraju tekst i slikovne oblike unutar štita, trokuta, kruga ili nekog drugog geometrijskog oblika.
Bez obzira na vrstu logotipa, u slučaju da projektni zadatak zahtjeva ekstenzije osnovnog logotipa, jezične modifikacije ili druge situacije koje traže detaljniju razradu njegove primjene, kao i u slučaju da se radi o logotipu koji će se koristiti na ogromnom broju artikala za prodaju, njegova se cijena može popeti i do više od 100.000,00 kn.
Vrijeme potrebno za izradu pojedinog segmenta dizajna utvrđuje grafički dizajner prema složenosti i kriterijima definiranim projektnim zadatkom.
Knjiga grafičkih standarda
Vaš je vizualni identitet zapravo lice vašeg brenda – njegov izgled i karakter u poslovnom svijetu. On stvara prvi dojam i gradi imidž tvrtke. Zato je iznimno važno vizualno povezati svoj logotip, vizitke, promotivne materijale i sve ostalo što vam pomaže u komunikaciji s ciljanom publikom i poslovnim partnerima.
Često se u poslovanju susrećemo sa tvrtkama koje su prepoznale važnost ulaganja u marketing, međutim, nisu unificirali svoje vizuale i komunikaciju od početka poslovanja. Iz tog razloga u nekom trenutku, kada tvrtka krene napredovati i širiti se, shvate potrebu da budu prepoznatljivi te se tada odlučuju za izradu knjige grafičkih standarda.
Knjiga grafičkih standarda je zapravo pregled svih vaših promotivnih materijala na jednom mjestu, za koje je unaprijed određeno kako trebaju izgledati. Jednom kada izradite knjigu grafičkih standarda, kod svakog budućeg naručivanja nekih od promotivnih materijala, jednostavno dizajneru uz narudžbu pošaljete i samu knjigu.
Cijena izrade vizualnog identiteta ovisi o kompleksnosti i broju artikala/materijala koje ćete koristiti u vašem poslovanju, a u našem grafičkom studiju cijena izrade knjige grafičkih standarda se kreće od 3.000-15.000,00 kn u prosjeku.
Ako se tek upuštate u poduzetnički pothvat, svakako uzmite u obzir izradu knjige grafičkih standarda! Na taj ćete način vrlo brzo postati prepoznatljivi na tržištu, a to znači da će vas i budući kupci lakše pronaći!
U slučaju da vaša tvrtka postoji već neko vrijeme, a niste zadovoljni svojim vizualnim identitetom, slobodno nam se obratite za savjet i neobavezujuću ponudu.
Bit ćete brendirani! Otpor je uzaludan.
Par primjera HIA kreativnog tima:
Mini knjiga standarda - Globela - razrada logotipa.pdfMini knjiga standarda - Design 4you - razrada logotipa.pdf
Knjiga grafičkih standarda - YACHT IN.pdf
Knjiga grafičkih standarda - Eurogradnja.pdf