25.11.2021.
Treba li Vam profesionalno vođenje profila na društvenim mrežama i koliko to košta?
Poslovni profili na društvenim mrežama više nisu samo stvar izbora, već su bitan način na koji dolazite do svojih potencijalnih kupaca, dobijate dragocjen input i sukladno tome dalje razvijate vaš brend.
Vođenje društvenih mreža zna biti zahtjevan posao, uzima puno vremena te pored samog znanja o digitalnom marketingu trebate još i znati koristiti određene alate kako biste poboljšali i što profesionalnije vodili svoje poslovne profile.
Sama izrada objava u prvom redu zahtjeva određenu razinu kreativnosti, praćenje svjetskih trendova i maštovitost u radu, s obzirom na to da se nije lako istaknuti u moru sličnih brendova, proizvoda ili usluga.
Treba li i meni vođenje društvenih mreža?
Danas na društvenim mrežama možete pronaći sve i svakoga. Gotovo da više ne možete pronaći osobu koja na dnevnoj bazi ne koristi društvene mreže - i to po više sati na dan. Stoga je logično da želite da i vaše poslovanje tamo bude prisutno te da se pitate koja je cijena toga - vremenski i/ili novčano.
Kad vodite poslovni profil na društvenim mrežama ne biste to trebali raditi kao i za vaš osobni profil. Trebali biste se prvo upoznati s različitim taktikama, strategijama i slično. Također, morate biti svjesni svega što je uključeno u taj proces - od kreiranja sadržaja i vizuala do vođenja marketinških kampanja.
Koja je cijena vođenja društvenih mreža?
Svaka usluga ima svoju cijenu. Pri određivanju cijene neke usluge trebalo bi uzeti u obzir vidljive usluge koje se obavljaju - ono što klijent vidi, ali i one koje nisu toliko očite - planiranje, oblikovanje pravog sadržaja, specifična znanja i vještine te analiza odrađenog.
Ako zadužite “malog od susjede” za vođenje društvenih mreža, cijena će vam vjerojatno biti negdje oko 1000 kn/mjesečno, možda i manje. Ako više preferirate profesionalno vođenje društvenih mreža, cijena će sigurno biti veća - od 2000 kn prema gore, a za veće projekte i firme može se popeti i do nekoliko desetaka tisuća kuna mjesečno.
Konačna cijena oblikuje se prema specifičnostima i zahtjevima svakog pojedinog klijenta. Broj objava mjesečno, kao i broj društvenih mreža na kojima želite biti aktivni je važan ali ne i najvažniji faktor kod određivanja cijene.
Ako posjedujete određeno znanje o vođenju društvenih mreža, a “šteka” vam ono kreativno neke će vam agencije ponuditi prilagođen paket “gotovih” objava s kojima onda možete dalje sami manipulirati.
Svakako trebate uzeti u obzir da konačne cijene koje se naplaćuju obuhvaćaju sve troškove tvrtke, opremu, alate, znanje i edukaciju zaposlenika, a iza takvog jednog projekta vođenja društvenih mreža u tvrtkama najčešće postoji čitav tim ljudi koji rade na projektu (dizajner, copywriter, marketing manager…), tako da su niže cijene obično znak i da se vjerojatno radi o jednoj ili eventualno dvije osobe. Sve je to potrebno uzeti u obzir kako biste donijeli najbolju odluku za vaše poslovanje.
Svakako da bi bilo idealno da Vaše društvene mreže vodi netko s iskustvom i znanjem, te da iza toga stoji tim ljudi, međutim nerijetko se ljudi iznenade kada dobiju ponudu od profesionalne tvrtke, najčešće iz neznanja - odnosno - vođenje društvenih mreža nije samo nizanje više ili manje dobrih objava. Čak možete nekad više postići s jednom jedinom objavom koja će se stalno promovirati, pa čak i sa minimalnim budžetom, nego da nižete objavu za objavom a da zapravo ne vidite nikakve rezultate.
Društvene mreže se, gledajući sa strane fizičkih osoba čine jako jednostavne i bezazlene, međutim ako želite napraviti pravi posao danas su one praktički cijela jedna nova znanost! Na pozadinski rad svake stranice - ono nevidljivo - otpada vjerojatno 80% rada, dok same (profesionalne) objave i vizuali oduzimaju cca 20% ukupnog rada na projektu. I to sve vrijedi nakon što ste uložili dosta vremena da se educirate o društvenim mrežama, a da sve skupa bude još bolje - one su doslovno živa tvar - tako da je potrebno svakodnevno konstantno odvajati vrijeme kako biste išli u korak sa razvojem društvenih mreža.
Finalna odluka je svakako na Vama, ali jedno je sigurno - ako niste na društvenim mrežama - ne postojite!