27.08.2021.
Svrha marketinga uvijek je bila povezivanje s ciljanom publikom na pravom mjestu i u pravo vrijeme. U današnje vrijeme to znači da se s njima povezujete tamo gdje ionako već provode većinu svog vremena - na internetu.
Svi smo već dobro upoznati s time da je internet danas dostupan skoro svima, a ono najnevjerojatnije je da broj ljudi koji ga svakodnevno koristi još uvijek raste.
Pa i samo to stalno korištenje interneta je poraslo - za 5% u posljednje tri godine. Ali, to nije sve. Način na koji ljudi kupuju također se promijenio unazad par godina, a cijela trenutna situacija s pandemijom je ovaj trend samo dodatno učvrstila.
Sve to zajedno rezultira time da offline marketinški napori nisu više ni približno toliko učinkoviti kao što su nekad bili. I tu na scenu dolazi digitalni marketing - bilo koji oblik marketinga koji postoji na internetu.
Što sve obuhvaća digitalni marketing?
Kao što je već spomenuto, digitalni marketing obuhvaća sve marketinške napore koji koriste elektronske uređaje ili internet. To je korištenje digitalnih kanala poput tražilica, društvenih medija, e-pošte i drugih web stranice za povezivanje s trenutnim i budućim kupcima ili klijentima.
Današnji potrošači se u velikoj mjeri oslanjaju na digitalna sredstva za istraživanje proizvoda prije nego li donesu konačnu odluku o kupnji. Približno 50% potrošača svoje upite započinje na tražilicama, a oko 30% njih se okreće istraživanju direktno na stranicama robnih marki specijaliziranih za ono što ih zanima.
Digitalni marketing vam pomaže da dosegnete veću publiku nego što biste to mogli tradicionalnim metodama i ciljate korisnike koji će najvjerojatnije kupiti vaš proizvod ili uslugu. Osim toga, često je isplativije od tradicionalnog oglašavanja i omogućuje vam da svakodnevno mjerite uspjeh te se prilagođavate sukladno dobivenim rezultatima.
Precizno ciljanje publike
Kod televizijskih oglasa, oglasa u časopisima ili na bilbordu, imate ograničenu kontrolu nad time tko će ga vidjeti. Digitalni vam marketing, s druge strane, omogućuje da identificirate i ciljate vrlo specifičnu publiku te toj publici pošaljete prilagođene marketinške poruke s visokom konverzijom.
Isplativost
Digitalni marketing vam omogućuje svakodnevno praćenje kampanja što znači da u svakom trenu možete reducirati količinu novca koji trošite na određeni kanal ako ne pokazuje visok ROI. Isto se ne može reći za tradicionalne oblike oglašavanja. Nije važno koliku konverziju ima vaš bilbord - on će vas uvijek koštati isto - davao on rezultate ili ne.
Konkurentnost
Ako ste vlasnik malog poduzeća, vjerojatno će vam biti teško natjecati se s glavnim brendovima u vašoj industriji, od kojih mnogi imaju milijune dolara za ulaganje u televizijske reklame i raznorazne kampanje. Srećom, uz pomoć digitalnog marketinga i par trikova, na internetu im itekako možete konkurirati.
Primjerice, ako identificirate “long tail” keywords, odnosno duže, specifične pojmove koje vaši potencijalni kupci pretražuju te stvorite kvalitetan sadržaj u kojem se one spominju, vrlo ćete se vjerojatno uspješno rangirati na tražilicama za te specifične ključne riječi.
Također, što se društvenih mreža tiče, povezivanjem s influencerima ili organiziranjem nagradnih natječaja za malo biste novaca lako mogli doći do nove publike.
Mjerljivost
Digitalni marketing može vam pružiti opsežan pregled svih mjernih podataka koji bi mogli biti važni za vašu tvrtku - uključujući pojavljivanja u rezultatima pretrage, klikove i vrijeme provedeno na stranici. Ovakva precizna mjerenja su zapravo jedna od najvećih prednosti digitalnog marketinga.
Učinkovitost
Na internetu niste ograničeni lokacijom što znači da kroz e-poštu, video, društvene medije i tražilice imate daleko više mogućnosti za dosezanje kupaca nego što je to slučaj s tradicionalnim oblicima marketinga.
U današnje je vrijeme, digitalni je marketing od vitalnog značaja za vaše poslovanje i podizanje svijesti o vašem brendu. Skoro svi su danas prisutni online - od malih OPG-ova do velikih franšiza poput McDonald’s-a. Ako nemaju web stranicu, zasigurno ih možete pronaći na društvenim mrežama. Digitalni sadržaj i marketing toliko su uobičajeni da ih potrošači sada očekuju i oslanjaju se na njih kako bi saznali nešto više o brendovima koji ih interesiraju i uslugama koje nude.
Ukratko, da biste bili konkurentni kao vlasnik tvrtke, morat ćete prihvatiti barem neke aspekte digitalnog marketinga. Izrada web stranice i postavljanje profila na društvenim mrežama dobar su početak, a ako se baš najbolje ne snalazite u spomenutom - rado ćemo vam pomoći!