Google, Mercedes-Benz i Coca-Cola: Što nas ovi poznati logotipi mogu naučiti?

Google, Mercedes-Benz i Coca-Cola: Što nas ovi poznati logotipi mogu naučiti?

23.07.2021.

Logo je vizualni identitet tvrtke pretočen u ikonu. Logotipi su nam potrebni kako bismo mogli diferencirati jedan proizvod od drugog. Iako on sam nije najvažniji dio brendiranja, znate da dobro funkcionira kad je prepoznatljiv i kad prenosi glavnu misao vodilju vašeg brenda.

Logo je prvi dojam. Prvi pozdrav. Prepoznatljiva energija.

Uspješan dizajn logotipa ne samo da se prepoznaje odmah, već odražava i poruku marke te se ističe iz mase. Učinkoviti logotipi uspješno funkcioniraju u bilo kojoj veličini i pri bilo kakvoj aplikaciji. Pogledajmo tri brenda koji su zaista podigli ljestvicu svojim dizajnom loga kako bismo pokušali objasniti zašto su baš oni bili toliko uspješni te što mi možemo naučiti iz dizajna njihovih legendarnih logotipa.

Google

google-logo

Googleov originalni logotip je nastao 1998. godine te je za prikaz naziva tvrtke koristio svoj standardni font u istim prepoznatljivim bojama koje imaju i danas. Logo se nije puno mijenjao sve do 2009. kada je malo modificirana boja i sjenčanje slova, a 2014. su napravili par manjih promjena što se tiče samog razmaka među slovima.

Značajnija promjena dogodila se 2015. godine kada je Google napravio redizajn logotipa s novim, modernim fontom i življim i zasićenijim bojama. 

Googleov logo je minimalistički i jednostavan, a imajući u vidu to da je napravljen isključivo od slova, tj. jedne riječi, upotreba boja iznimno je važna. Ruth Kedar, izvorna dizajnerica logotipa, rekla je da su razmatrali mnogo različitih iteracija boja. Naposljetku, kombinacija primarnih boja, uz iznimku slova L, rezultirala je logom koji nije bio viđen prije - baš kao i Google.

Također, Google često koristi različite zanimljive verzije svog logotipa kako bi se osvrnuo ili obilježio svjetske događaje što je odličan način za isticanje i povezivanje sa svjetskom publikom. Tako smo, primjerice, na dan početka nogometnog prvenstva UEFA Euro 2020. mogli vidjeti sljedeći logotip:

google-doodle-logotip

Što smo naučili od Google-a?

Apliciranje ovog inovativnog principa mijenjanja logotipa u skladu sa svjetskim događajima izvrstan je način da ostanete relevantni svojim potrošačima. Iako možda ne želite ili niste u mogućnosti mijenjati logotip svaki tjedan, dovoljno će biti da to učinite s vremena na vrijeme - za događaje koje vi smatrate važnima. Za te važnije događaje vašem originalnom logotipu možete dodati element koji simbolizira ili direktno ima veze s tim danom koji obilježavate. 

Mercedes-Benz

mercedes-benz-logo

 

Većina automobilskih tvrtki tijekom vremena mijenjala je svoje logotipe kako bi se razvijali zajedno s trendovima u dizajnu, ali ne i Mercedes-Benz. Njihov je logo uspio ostati originalan i značajan više od jednog stoljeća. Prepoznatljiva zvijezda koja se u današnje vrijeme nalazi u krugu stvorena je još davne 1909. godine.

U većini slučajeva Mercedes svoj logo stavlja na auta i marketinške materijale bez ikakvih slova. Svijest o ovom brendu stvarana je desetljećima i postala je dijelom našeg općeg znanja. A sama zvijezda nosi moćno značenje i simboliku: tri zubca predstavljaju snagu njihovih motora u zraku, na kopnu i u moru.

Srebrna boja logotipa ulijeva sigurnost i odiše pouzdanošću, profesionalnošću i konvencionalnošću, zajedno s kvalitetom. U usporedbi s drugim markama, Mercedesov je font tanak i zakrivljen, što mu daje dašak elegancije - a to je upravo ona slika koju tvrtka želi stvoriti.

Što smo naučili od Mercedesa?

Font je važan. Ako usporedimo Mercedesovu tipografiju s onom na Toyotinom logotipu jasno ćemo vidjeti razliku. Zakrivljeni rubovi omogućuju tvrtki da pobudi luksuz - i to samo slovima. Zamislite da su slova stisnuta, a font podebljan. Ne zvuči baš elegantno, zar ne?

Ako planirate koristiti tekst u svom logotipu, imajte na umu da svaki font ima svoju osobnost. Uzmite si dovoljno vremena da pronađete onaj koji odgovara osobnosti vaše robne marke.

Coca-Cola

coca-cola-logotip

Coca-Cola je svoj prvi crno-bijeli logo predstavila davne 1886. godine. S vremenom je logotip evoluirao, ali klasičan i prepoznatljiv Spencerian Script font je uglavnom ostao isti. Do 1958. godine poznate crvene i bijele boje brenda službeno su postale dio njihovog logotipa.

Kroz desetke upečatljivih marketinških kampanja, logotip se nije drastično promijenio, osim dodatka bijele vrpce koju obično možemo vidjeti ispod teksta.

Teško ćete pronaći logotip koji je postojaniji od Coca-Cole. Koja je tajna dizajna ovog logotipa koja ga nesumnjivo čini jednim od najimpresivnijih na svijetu u današnje vrijeme?

Originalnost i stil.

Kurzivna i moderna slova uistinu su jedinstvena i apsolutno personificiraju moderan stil svoje robne marke. Kad pomislimo na Ameriku, pomislimo na Coca-Colu, što ovom brendu daje i svojevrsnu nostalgičnu i međugeneracijsku privlačnost.

Moderni logotip Coca-Cole prepoznat je i voljen širom svijeta zbog svojih poznatih crveno-bijelih boja. Ali, zašto baš crvena?

Crvena je vrlo moćna boja. Izaziva uzbuđenje, energiju i strast. Ne čine li se te osobine odrazom prethodno spomenute Amerike? Osim toga, crvena boja potiče apetit, a to definitivno ide u prilog tvrtki koja proizvodi bezalkoholna pića!

Što smo naučili od Coca-Cole?

Vodite se bojom. Coca-Cola i crvena su sinonimi. Ova tvrtka svim silama gura boju svog brenda u svoje proizvode i marketing - i to djeluje. Uz pomoć psihologije boja pronađite primarnu boju koja odgovara vašem brendu kako biste dobili reakciju i kako bi vaše potrošače potaknula na akciju.

Uzmite u obzir personalizirane fontove.

Logotip Coca-Cole posebno je impresivan zbog toga što njegov font jasno odgovara osobnosti i identitetu svog brenda. To je zbog toga što je u potpunosti personaliziran. Budite kreativni i razmislite kako možete koristiti ili preoblikovati fontove, slova i oblike koji nisu standardizirani kako biste svoju robnu marku učinili uistinu jedinstvenom.

Zapamtite!

Prepoznatljiv logo nije jedini pokazatelj uspješnog poslovanja, ali promišljen, upadljiv i privlačan dizajn logotipa pomoći će vam da se postavite kao renomirani brend na današnjem konkurentnom tržištu. A i izgledat ćete fenomenalno!